onsdag 18. mars 2009

Uglesokker

Uglesokkene (Ravelry-download) var Mars-sokkene i "Sokker 2009".
Sokkene i str. 40 er strikket på pinne 2 av 93 g Ida Strømpegarn fra Trysil. Garnet er farget med sukkerfri husholdningssaft fra Lerum.
Om sokkene: tå-til-topp på Magic Loop etter mønster frem til hæl, 2 masker til kile, Short Row-hæl (11-10-11).

Jeg var skeptisk til mønsteret fordi det så klumpete og stramt ut, men ugler ble det likevel, og flere skal det bli! Jeg har nemlig bestilt garn til en uglegenser.

7 kommentarer:

mono sa...

Virkelig flotte sokker ble det! =)

Elins Strikkeri sa...

Flotte sokker, stilig at du kan farge med husholdningssaft:)

Anonym sa...

Godt jobbet med sokkene. Jeg sliter med å strikke på mine, da jeg ikke er så glad i disse uglene... Men de blir nok tilslutt

Marianne sa...

Takk for kommentar; heftet er fra Rauma Ullvarefabrikk og heter "Selbustrikk". Jeg kjøpte det på Husfliden.

Solveig sa...

Flotte sokker. Fargen på garnet ble jo kjempefin - ikke så dumt å farge meed det man har.

Liv sa...

Sokkene dine ble kjempefine! JEG ER IMPONERT OVER DERE SOM SATSER PÅ FLERE UGLER!

Jeg strikket disse sokkene KUN fordi jeg har lovet meg selv å strikke ALLE månedssokkene i år;)
Noen kan være riktig stridige:)))

Beate sa...

Strikket også uglesokkene i Ida. Greit sokkegarn, håper bare de tåler bruk. Artig at du hadde farget med saft :)