tirsdag 17. juni 2008

Sokker i håndfarget garn

Det står skrevet om farging av garn at man aldri må farge nøster. Garnet skal hespes opp, men det er ingen forklaring på hvorfor, så jeg dumpet 2 nøster sokkegarn opp i restene av et fargebad.Først 1 gang...


så 1 gang til...


så hespet jeg opp garnet og farget en ene halvdelen, og gjentok og gjentok hver gang jeg farget annet garn. Resultatet ble ikke pent,


men da jeg strikket av det var det en skikkelig gledelig overraskelse, for garnet ble jo nydelig :)

Disse sokkene er juni måneds oppgave i "Sokker 2008".
Om sokkene i str. 40: 64 masker på pinne 2,5 i 90 g håndfarget Ida Strømpegarn fra Trysil Garn, tå-til-topp på Magic Loop, 20 masker i Magic Cast On, økt med 8 masker før hæl, Short Row-hæl (15-10-15).
Norsk mønster ligger her.

7 kommentarer:

Cloudberry sa...

Flotte sokker.
Syns fargene ble fine og duse.

Magaki sa...

Ja, jeg er kjempefornøyd med fargene :)

Solveig sa...

Nydelige sokker. Fargene ble jo nøytrale og fine. Sjalet ditt så deilig ut det også.

Skautrollet sa...

Så flotte sokkene ble. Helt unike med eget farget garn. Jeg er imponert.

Anonym sa...

Lekre sokker! Det ble nydelige farger på garnet ditt.

Akvarella sa...

Så flotte sokkene dine ble, og med selvfarget gart, det er jo flott. Ser morro ut å farge garn, kommer nok til å prøve en gang

Lena Engh sa...

Kjempefine sokker. Er misunnelig her jeg sitter og hutrer og fryser.