mandag 2. mars 2009

Nerdevotter


Jeg holder på å lære å strikke med 2 farger. Det er fortsatt mye igjen å få inn i fingrene, men det kommer seg.
Her har jeg strikket votter til min mann. De er strikket i str XL av 95+ 47 g dobbel Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka på pinne 3,5.

Jeg har strikket om vottene flere ganger. Første ferdige vott manglet siste tekstlinje, teksten på baksiden var feil vei og hørte til den andre votten. Jeg hadde også laget nye bokstaver som nok ikke finnes i noe alfabet.
2. forsøket gikk litt bedre. Jeg hadde bare byttet om på 2 bokstaver og glemt å felle av. Den ene tommel er litt kortere enn den andre, og det skal den få lov å fortsette med å være.
For fremtiden skal jeg nok ikke ta med slikt arbeide på strikkekafé ;)

3 kommentarer:

Solveig sa...

Disse må da være god øvelse i mønsterstrikk - men på strikkekafe duger bare de helt enkle prosjektene. Det er da måte på hvor mange ting vi damer skal klare på en gang. Synes vottene var skikkelig stilige - ikke mange som har like vil jeg tro.

Papirkurven sa...

Dødskule, Magaki!!!

Unknown sa...

Disse nerdevottene har jeg strikket til min mann

http://blog.strind.no/index.php/2010/03/01/fryser-pa-hendene?blog=2