mandag 13. april 2009

To trøtte sauer

... kom forbi og slo seg ned her hos meg.


De skulle få lov å ligge på den hårde benken jeg sitter og spinner på,


men det viser seg at de trives kjempebra ute. Heldigvis sitter jeg mye ute og trenger da også noe mykt å sitte på :)


Sauene er strikket på pinne 15 av tre tråder Mor Aase Ullgarn fra Sandnes og Safirgarn fra Spar Kjøp - ialt 400 g, og tovet i maskin.
Motivet er nålefiltet av kardeflak.

Den ene sauen fikk en fjerdeplass i "Den Månedlige" på Norsk Strikkeforum.

30 kommentarer:

Bodil sa...

Koselege sauar som varmar godt. Kjempegod ide:)

Mammadragen sa...

så flotte, skjønner bare ikje kordan du gjør det :)

Solveig sa...

Så utrolig flotte - kunne nesten kjenne hvor varme de er.

Supernøtt sa...

Så flotte og annerledes sitteunderlag :-)

Elins Strikkeri sa...

Dei sauene der er nok gode å sitte på, tøffe var dei og:)

Anonym sa...

Hei MAGAKI!
Eg kom inn på bloggen din via "trådsnella". Du har laga ein fin blogg med mange gode bilete. Dessutan har du laga mange kjempefine handarbeid, t.d. dei dobbeltstrikka magaki-vottane med ruter. Farginga var også fin; blåfargen frå brus var overraskande god. Eg vart så inspirert av deg, at eg i kveld har starta på tverrstrikka sokkar med inspirasjon og oppskrift frå Opal og www.sockenwolle.de. Lykke til vidare! Helsing frå Ekkerøy.

Orlaug sa...

So stilige sauer.......og dei andre sitteunderlaga er òg superfine......dyktig!!!!

Guro sa...

Å, disse var knallstilige!

Frk. Chilli sa...

Så utrolig kule!!

Monai sa...

Flotte sitteunderlag.

Jorun sa...

Koselige sauer.
Så du spinner på håndtein? Jeg vil lære jeg. Har bestilt ull, og har håndtein og karder.
Blir spennede å prøve...

Strikketussa sa...

Så artige de var da :) Og du, en award venter på deg i bloggen min :)

Frk. Chilli sa...

Gled deg til garnet ditt kommer:-)
Det ligger en award til deg i bloggen min:-)

Bodil sa...

Tusen takk for tipset:) Pakken kom i posten i dag. Gledar meg til å prøva det. Ha ein fin kveld.

Stubbetufsa sa...

Nydelige saueflak!

Beate sa...

Kjempeflotte sauer det der :)

frøken ij sa...

Så søte sauer :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Sauer er myke og varme, gode å sitte på også.

Det minner meg om da jeg var i Vadsø sist og jeg og min venninne tok en tur til Hamningberg. Det var høst og sauesanking på gang. For oss fra Indre Østland var det fremmed å se sauene samlet i fjæra mellom Vadsø og Vardø og de som samlet dem inn kjørte ATV. Det ville ikke ha fungert noe særlig i skogene her. Men et hyggelig minne ble det for oss.

Nutte sa...

Så fine sauer :) Så veldig gode ut å sitte på ;)

Hilsen fra landet sa...

Nooomin! Så nydelige. Slike har jeg ikke sett før!

Ingeborg sa...

Det ligg ei utfordring til deg i bloggen min ;)

Jo at Celtic Memory Yarns sa...

I love this felting, Marianne! You must show me how to do it - I want to make those little sheep too.

Nunne sa...

Så fint!
Kjempeartige underlag. Jeg storproduserer sjøl no, jeg! Har to gaver som skal være ferdie til helga. Og nålefilting er så utrolig gøy, og sååå enkelt.

Ønsker deg en god langhelg oppe i nord.
Hilsen fra Nordland.

Fru Keilegavlen sa...

WOW!! Kjempeflotte!!

Ugla sa...

Så utrolig mange fine sitteunderlag du har laget. Ha ei fortsatt fin pinse :-)

Heidi sa...

Inspirerande bilete! Trur eg og vil laga meg eit sitjeunderlag, så gøy å nålefilta. :-)

Kari Anne sa...

Så mye lekkert du lager!!

God sommer :o)

Hilsen fra Kari Anne

Pillen sa...

Er det bare sauene som er trøtte eller har du gått i hi du også? ;)

Håper du har en super sommer!

Petrinetrollmor sa...

Hei ! Har funne bloggen din hos Handarbeidsgleder og likar den så godt at eg vil gjerne legge den til blogglista mi :)Du lagar så mykje fint og så er du så flink til legge det fram til oss andre slik at vi kan få inspirasjon :)

Ha en fin dag:)

Sauer kan brukast til ymse !

Marianne sa...

Helt NYDELIG!!!! Har du strikket etter noe mønster?