fredag 13. mars 2009

Jakke i Bris

Jakken er strikket i str. L på pinne 5 av 525 g Bris fra Gjestal.
Mønsteret er fra "Gjestal Bris no 8".
OBS! Jeg er str. L og jakken er i det største laget til meg. Den henger litt for langt ut over skuldrene. Skulle jeg strikke den igjen ville jeg strikke en mindre størrelse og evt. forlenge ermene litt.

Jeg strikket ryggen først. En annen gang (med selvstripende garn) skal jeg strikke ermer og forstykker først mens jeg har mange nøster å velge mellom, så det er enkelt å få like striper. Rygg og krage kan fint strikkes av restene.

Jeg har ikke strikket belte. En "knapp" fungerer fint :)


Edit: Glemte selvskryten. Jakken kom på en andreplass i "Den Månedlige"

4 kommentarer:

Ingeborg sa...

Og det vel fortent! Kjempestilig :)

mono sa...

Enig med Ingeborg - den er lekker! =)

Anonym sa...

Nydelig jakke, og nydelige farger... Det garnet høres flott ut, jeg må visst sjekke det opp neste gang jeg er hos "langeren" min :-))

Marianne sa...

Wow, den var nydelig!